Venlo, 8 september:
DSC04083 Chor
Netherlands
* Afgelopen weekend was het weer zo ver - "Viva Classic Live" op de markt in Venlo!
Dit jaar meteen 3 dagen achter elkaar - geweldig!
Bariton Sef Thissen had "in de beste binnenstad van Nederland" voor de 3de keer verschillende gasten uitgenodigd - tenor Bruno Ribiero uit Portugal, sopraan Claudia Couwenbergh, L 'Orchestra Particolare, Susanne Hardick (piano), Coro  Classico. Het was een feest
- en ik was er heel blij mee, om live erbij geweest te zijn!
"La more vincera" gezongen van Sef Thissen te horen is natuurlijk altijd mooi - maar dit jaar betoverde hij ook met een versie van "Ik geloof in jou", waar veel mensen vol passie mee hebben gezongen. Ikzelf heb kleine filmpjes gemaakt, zodat ik er later nog thuis van kan genieten (en ook, om de stemming nog een keer te "voelen", om die artikel voor u te kunnen schrijven ;-))
Of het nu "Carmen" was of de "Triumpfmarsch" uit Aida of pianomuziek van Mozart  of voor de Duitse bezoekers (partnerstad Krefeld) "Dein ist mein ganzes Herz, wo Du nicht bist, kann ich nicht sein..." - de stemming was de hele tijd geweldig!
Heel mooi, om te zien was ook het optreden van de Venlose Denis Ririhatuela: haar spectaculaire dans  was een feest voor het oog!

En- natuurlijk ten slotte - dat is nu al een mooie traditie - 
iedereen zong en schommelte mee:" Venlo stedje van lol en plezier....!"

Ach, wat was ik blij! Dat was - en is nog steeds - HET ogenblik voor mij, waar ik me helemaal thuis in Venlo voel en waar ik altijd gelukkig ben,
want
precies zo is het - "Venlo stedje van lol en plezier - dich kan ik nooit meer vergeten!"

Germany

* Am letzten Wochenende war es wieder so weit - "Viva Classic Live" auf dem Markt in Venlo!
Dieses Jahr war es gleich 3 Tage hintereinander - wirklich großartig!
Der Venloer Bariton Sef Thissen hatte in der "Besten Innenstadt der Niederlande" - inzwischen schon zum 3. Mal -
verschiedene Künstler zu Gast - den Portugisischen Tenor Bruno Ribiero, Sopranistin Claudia Couwenbergh aus Maastricht, das Orchester Particolare, den Chor Classico und die Venloer Pianistin Susanne Hardick.
Es war ein Fest - und ich freute mich sehr, dass ich live dabei sein konnte!
"La more vincera" (den bekanntesten Titel seiner 1.CD) gesungen von Sef Thissen zu hören ist natürlich immer schön - aber in diesem Jahr bezauberte er auch mit der Originalversion von "Ich glaub an Dich" (früher gesungen von André Hazes), bei der sehr viele Menschen voller Leidenschaft mitgesungen haben. Ich selbst habe ein paar Liedpassagen aufgenommen, um später zu Hause noch einmal diese Wahnsinnsstimmung zu spüren - und natürlich, um für Sie diesen Artikel zu schreiben ;-))

Ob es nun "Carmen" war oder der "Triumpfmarsch" aus Aida oder Klaviermusik von Mozart oder für die Deutschen Besucher
(der Partnerstadt Krefeld) "Dein ist mein ganzes Herz, wo Du nicht bist, kann ich nicht sein...." - die Stimmung war die ganze Zeit über einmalig!

Ein sehr schöner Auftritt und ein Fest für´s Auge war die spektakuläre Tanzeinlage der Venloer Künstlerin Denis Ririhatuela.

Und dann zum Schluß - natürlich hat das schon Tradition - "Venlo stedje..." ( so sinngemäß "Venlo, Stadt der Freude...., Dich kann ich nicht mehr vergessen...")
Jeder, wirklich JEDER, tanzte und sang mit!
Bei diesem Titel live dabei zu sein, war und ist für mich immer der schönste Augenblick des Abends, der Augenblick, wo ich mich (inzwischen) ganz und gar in Venlo zu Hause fühle und glücklich bin!
Denn - genauso ist es für mich - ".... bin ich in der Fremde....denk ich an Venlo, die Stadt der Freude..."  UND meiner Freunde!

 DSC04084
Sef Thissen:
 DSC04088 sehr schön Sef Thissen
Claudia Couwenbergh:
 DSC04093 Sopran Claudia Couwenbergh
Bruno Ribeiro:
DSC04094 Tenor Bruno Ribeiro aus Portugal
Susanne Hardick en L' Orchestra Particolare
DSC04098 Orchesetr mit Klavier Susanne Hardick

 Enkele mooie indrukken met veel sfeer / einige hübsche Eindrücke, die Ihnen das Flair "rüberbringen"....
DSC04101 auch schön

 DSC04102 super Sef Thissen

DSC04104 sehr schön lachend

DSC04105 sehr schönes Flair

DSC04110 nettes Flair in der Kugel

DSC04114 Susanne Hardick  DSC04115
Susanne Hardick
 DSC04116 der Chor
der Chor "Coro Classico" und Orchester
 DSC04119 Die 1. Geige
die 1. Geige

 DSC04120
* altijd weer een mooie decoratie - het "kogel podium" voor het stadhuis / * immer wieder eine schöne Dekoartion: die "Kugel" - Bühne vor dem Rathaus
DSC04121 Claudia in der Kugel
Het publiek is enthousiast / das Publikum ist begeistert !

DSC04129 Flair

mooie dans: optreden van Denis Ririhatuela uit Venlo:
DSC04133 Denise tanzt

DSC04134 Denise sehr schön

DSC04137 nette Geste

Duett Sef Thissen en Claudia Couwenbergh : "Dein ist mein ganzes Herz"
DSC04143 Duett Ich hab Dich lieb

Afsluiting met Sef Thissen, Claudia Couwenbergh en Bruno Ribeiro  ("Venlo stedje" heb ik alleen maar gefilmd - er was sowieso iedereen aan het schonkelen - en foto´s maken was bijna niet mogelijk...)
DSC04146 nett die 3

DSC04150 nett alle Drei

* Een geweldig evenement! De volgende editie vind in kerstsfeer plaats.
* Ein tolles Event! Die nächste Ausgabe findet (zum 1. Mal) in weihnachtlicher Atmosphäre statt.

*****Angelika Seel Copyright, Venlo 08-09-2014*******************************************************