2020 02 06 Hochwasser Maas 0 Krieger

00. Netherlands

Venlo, 06-02-2020

Hoogwater aan de Maas

Ik heb weer eens een wandeling langs de Maas gemaakt....ook met de fiets....
Ik moet zeggen, het is wel indrukwekkend ....al het water....
Toen ik bij de brug "Weerdsprong" aankwam, hat ik het gevoel meteen IN het water te vallen.....zo dicht
was het water.....overal....

Maar, gelukkig viel ik niet!
Ik zag wel al de terrassjes van de cafés in het water staan... :-((  .....dat betekent later weer veel werk...
....en ik heb natuurlijk veel respect voor al de mensen, die ermee bezig zijn,
om ons allen zo goed mogelijk te "beschermen"...!
Meer woorden zijn eigenlijk niet nodig...de foto´s spreken voor zichzelf.
En gelukkig begint het water nu weer te dalen....

00. Germany

Hochwasser an der Maas

Ich habe wieder einmal eine kleine Tour entlang der Maas gemacht....zu Fuß und auch mit dem Fahrrad.
Ich muss sagen, es sieht schon sehr beeindruckend aus.....das ganze Wasser überall...
Als ich an der Brücke "Weerdsprong" ankam, dachte ich, sofort INS Wasser zu fallen/zu fahren....so dicht
war das Wasser....es war einfach überall...

Zum Glück war das "nur" optisch - und ich fiel nicht!
Ich sah wohl die ganzen Terrassen der kleinen Cafe´s unter Wasser stehen, auch die Treppen
und Stufenterrassen... :-(( das bedeutet später wieder viel Arbeit....

...und ich habe natürlich großen Respekt für all die Menschen, die nun damit beschäftigt sind, uns alle
so gut wie möglich "zu beschützen"...!
Mehr Worte sind eigentlich nicht nötig, denn die Fotos sprechen für sich selbst.
Zum Glück beginnt das Wasser nun wieder zu sinken.

Hier einige Eindrücke:
2020 02 06 Hochwasser Maas 1 MP Theater

2020 02 06 Hochwasser Maas 2 Übersicht Maas

2020 02 06 Hochwasser Maas 3 Teraasen Cafes unter Wasser

2020 02 06 Hochwasser Maas 4 Blick Richtung Weerdsprong

2020 02 06 Hochwasser Maas 5 Kunstwerk

2020 02 06 Hochwasser Maas 6 Kunstwerk

* Wat de sfeer betreft - prachtig mooi, toch?
  Nu hebben wij VERTROUWEN in de voorzinningen, die de waterschappen hebben getroffen,
  zodat al het moois behouden gaat blijven!



* Vom Flair her wunderschön, oder?
  Nun hoffen wir - und haben VERTRAUEN - dass die Hochwasseranlagen sicher sind
  und all das Schöne erhalten bleibt!


********************** Angelika Seel Copyright, Venlo, Februar 2020************************